Explore gravity – Our goal is to inspire more people to a more active and fun lifestyle.  

Trampolin som träningsform

Trampolinhopp är en utmärkt träningsform för att utveckla koordinationsförmåga och balans samtidigt som kroppens både stora som små muskler får arbeta under ett riktigt konditionspass. Att det sedan är så roligt att man glömmer att man faktiskt fått sig en ordentlig genomkörare är bara ett plus! 

Trampolinhopp räknas som low impact  träning - sina två fötter i luften till trots. Detta då den mjuka svikten i trampolinen tar ut den belastning som vanligtvis förekommer vid hopp med landning på golv eller mark. Detta ger även dig med ben-, fot- eller höftledsbesvär möjlighet till tuff träning som bygger upp och hjälper istället för stjälper!

Trampolinträning är helt enkelt en fantastiskt rolig träningsform som med vår kompetenta personal tar dig till bokstavligt helt nya nivåer i din träning oavsett ålder och kondition och anpassas helt efter din prestationsförmåga.

Ren glädje betalad i svett belönad med:

- Balans
- Smidighet
- Kroppskontroll
- Kondition
- Koordination

Trampolin hopp

Trampolinhopp räknas som low impact träning då mattans följsamhet minskar den belastning på ben, fötter och leder som high impact träning ofta kan medföra. I trampolinhopp kombineras istället fördelarna från både high- & low impactträning och utövaren slipper kompromissa på intensitet för att få en skonsam träning som bygger upp musklerna i ligament och leder. 

High / low impact

High impact - träningsform där båda fötterna lämnar marken som; löpning, rephopp, jumping jacks, viss högintensiv cardio/aerobics etc. Träningen är oftast tuff konditionsmässigt och har relativt hög belastning på ben, fot och leder.

Low impact  - träningsform där du alltid har en fot kvar på marken vilket resulterar i lägre belastningsgrad på ben-, fot- och höftleder. Detta gör oftast även träningsformen mindre konditionskrävande.

Cardio

Cardio (konditionsträning) är träning av det kardiovaskulära systemet, dvs vårt hjärt-/lungsystem. Vårt hjärta och våra lungor mår som bäst när de får utmanas och öka sin kapacitet att pumpa ut och syresätta blodet i kroppen. Genom cardioträning ökar vi vår kondition, vilket har just dessa effekter. Cardioträning består av många olika träningsformer som alla har en gemensam nämnare - de höjer din puls och gör dig varm i kroppen, och lyckligare i sinnet.

Följ oss på Instagram

Våra parker